Retourneren & Ruilen

Is uw product te groot, te klein of heeft u zich bedacht. Geen enkel probleem. Het product mag binnen 3 weken weer terug gestuurd worden of omgeruild worden. Op deze pagina vind u alles over het retour sturen en omruilen. 

Wij zoeken graag naar het product dat bij u past!

Wanneer kan ik een product terug sturen of mijn geld terug ontvangen.

Bestellingen in de Webshop

Alleen de gebruikte producten kunnen niet retour gestuurd worden omdat wij niet kunnen zien of u het product heeft gebruikt. 

Alle nieuwe producten mogen terug gestuurd worden. 

 

Bestellingen per email, whatsapp, facebook of andere online platforms

Helaas kunt u het product niet retourneren, om de volgende redenen:

  1. Het product is speciaal voor u besteld en is geen product dat we zelf op voorraad willen hebben, en willen de kosten niet dragen voor inkoop van het product dat we zelf niet op voorraad willen.
  2. U heeft buiten de webshop om een extra goede deal gekregen hierdoor kunnen wij geen retour van uw product permitteren, en door de extra goede deal heeft u ook afgezien van deze voorwaarden om uw product te  ruilen of retourneren. 
Extra voorwaarden aankopen buiten de webshop om.
  • U heeft een product buiten de webshop om besteld, deze kunt u daarna niet meer annuleren. 
  • U kunt dit product ook niet annuleren wanneer de levertijden uitlopen. 
  • U heeft het product alleen aanbetaald of nog niet betaald maar het is wel gefactureerd, u dient in dit geval nog steeds te betalen ook al zou u van de aankopen af willen. U heeft akkoord gegeven op de bestelling en zit daarom aan uw aankopen vast. 
  • In veel gevallen bestellen wij zodra een akkoord gegeven is op een bestelling en afgesproken prijs het product al, ook al heeft u nog niet betaald. Dit doen wij om een zo’n snel mogelijke levering te kunnen garanderen. 
  • Wat gebeurt er als ik toch niet betaal? U krijgt een 3 maal een herinneringen en daar na wordt het incasso bureau ingeschakeld waarvan u ook de kosten dient te betalen. U producten wordt gewoon alsnog uitgeleverd ook betaald u niet. 

Retourneren

Retour formulier verplicht!

U dient het retour formulier wat bij uw bestelling in zat in te vullen en mee te sturen. Zonder dit formulier kunnen wij uw retour bestelling niet in behandeling nemen. Zat het niet bij uw bestelling dan dient u het aan te vragen via info@soalsurf.nl.

Waar vind ik mijn retour label?

U kunt een retour label aanvragen via info@soalsurf.nl.

Wat is mijn status van mijn retour zending?

Als u uw pakket heeft terug gestuurd kunt u via de track en trace email zien wanneer het bij ons is aangekomen. Wanneer het pakket bij ons is aangekomen, betekent dit niet dat we deze direct in behandeling kunnen nemen. Wij zijn een klein bedrijf, en proberen de retour zendingen 1x per 2 weken af te handelen.  Is na de 2 weken nog geen actie ondernemen betreft uw retour zending. Stuur ons dan even een email en dan pakken wij dit zo snel mogelijk op! 

Product retourneren - Omruilen

Wilt u uw product retour sturen, maar inplaats daar van een ander product. Geen enkel probleem. 

  1. Direct nieuw product bestellen. 
    Voor de aller snelste levering kunt u direct een nieuw product bestellen op onze website. Staat het product niet op de website geen probleem we kunnen negen van de tien keer het gewenste product nog gewoon bestellen bij de leverancier! 
  2. Omruilen. 
    U mag ons ook een email sturen met daarin het product dat u heeft plus order nummer met daarbij het product dat u graag zou willen. Dan sturen wij deze al op. En wachten we niet tot uw product retour is. Wanneer wij het product retour hebben verkennen we de eventueel kosten en retour kosten. 
  3. Omruilen in de winkel.
    U mag natuurlijk ook gewoon met uw online aangekochte product naar de winkel toe komen om vervolgens het product om te ruilen. Dan betaald u geen retour kosten. 
Product retourneren - Geld terug

Het is natuurlijk mogelijk als u een nieuw product heeft gekocht op de webshop dat u uw geld terug kunt krijgen. Onderstaand leest u hoe u het terug krijgt en hoe de verzend kosten worden verrekend. 

  1. Gratis verzending
    Wij hanteren gratis verzending boven de €50 euro indien u het door u bestelde product of een van de producten behoud, die meer dan 50 euro zijn. Hierdoor kunnen wij de verzend kosten betalen door de marge die wij maken. 
  2. Geen gratis verzending als u al uw producten retour stuurt. Wanneer u twee surfpakken besteld en alle twee de surfpakken terug stuurt dient u zelf de verzend kosten en de retour kosten te betalen. Wij hebben nu namelijk geen marge en omzet meer om de verzend kosten mee te dekken. 
  3. Geen verzend kosten wanneer u een product behoud dat boven de 50 euro is. 
  4. Wij halen automatisch de verzend en retour kosten van uw bestelling indien u geen producten behoud of omruilt. De kosten kunt u vinden onder het kopje verzend & retour kosten. 
Verzend en retour kosten NL

Dit zijn de kosten die wij in rekening brengen voor het verzenden en retourneren van uw producten. Indien u geen recht heeft op gratis verzending. Zie kopje product retourneren / geld terug. 

 

Verzend & inpak kosten:

  • Brievenbus pakket €4,80
  • Normaal pakket verzekerd €9,75
  • Groot pakket verzekerd €19,75
  • Pakket, Duitsland, Belgie, Luxenburg €14,75
  • Buiten de beenluxe hanteren wij prijzen op maat. 

Retour kosten: 

  • Brievenbus pakket €4,80
  • Normaal pakket verzekerd €9,75
  • Groot pakket verzekerd €19,75
  • Pakket, Duitsland, Belgie, Luxenburg €14,75
  • Buiten de beenluxe nemen wij geen producten retour.

U mag ook het pakket zelf terug sturen, alleen draagt u de risico’s voor het verzenden. En storten wij uw geld niet terug wanneer het pakket niet bij ons aankomt. Wanneer u ons label gebruikt voor retour dan is uw pakket verzekerd. 

Wanneer heb ik recht op gratis verzending en of retourneren?

Ik heb recht op gratis verzenden als:

  1. Ik online nieuwe spullen besteld heb, en ik een deel van mijn bestelling behoud die boven de 50 euro uit komt. 
  2. Als het binnen de 3 weken retour tijd valt van af de aankoopdatum. 

Ik heb geen recht op gratis verzenden als:

  1. Een bestelling heb gedaan onder de 50 euro. 
  2. Als ik via de email een speciale offerte heb ontvangen. 
  3. Wanneer ik producten in de winkel heb gekocht. 
  4. Ik telefonisch een aankopen heb gedaan. 
  5. Bij het gebruik van sommige kortingsbonnen en acties. 

De retour kosten zijn altijd voor u zelf. U mag wel gebruik maken van onze retour labels echter verrekenen wij die kosten. U mag het product ook zelf naar ons retour sturen.