Hoe vraag ik een garantie aan?

Stap 1 - Aanleveren van de juiste afbeeldingen en beschrijving.

Wij en het merk of de importeur hebben de volgende gegevens van u nodig. Een garantie is een productie fout, en geen slijtage en dat dient natuurlijk door u duidelijk aantoonbaar gemaakt te worden voor een vlotte garantie afhandeling. Lever de onderstaande punten aan naar: info@soalsurf.nl vermeld in de omschrijving uw naam, eventueel order nummer, het merk en type product waar het om gaat.

  1. Omschrijving van de oorzaak en het probleem. 
    Omschrijf duidelijk wat er gebeurt is is het spontaan ontstaan, na een crash of bij een bepaalde handeling. Dit kan ook het merk helpen om duidelijk inzichtelijk te krijgen waar het product blijkbaar niet tegen bestand is. 
  2. Duidelijke foto’s aan van het probleem, van uit verschillende hoeken. 
  3. Duidelijke foto van het serie nummer van het product. 
  4. Een kopie van uw aankoopbewijs waarop te zien is dat het binnen één jaar heeft plaatsgevonden. 
  5. Een foto van het gehele product.
  6. Eventueel een filmpje waarop het probleem te zien is, zoals het naar een kant trekken van een kite, of het niet goed functioneren van een rits. 
Stap 2 - Het beoordelen door ons.

Wij doen niks anders dan zorgen dat u alle benodigde informatie heeft aangeleverd op de juiste manier. Zodat het merk of de leverancier direct zonder heen en weer email de garantie aanvraag kan beoordelen. 
Wij behandelen de garantie aanvraag binnen een week en sturen deze door binnen een week naar het merk of de leverancier. Tijdens vakanties, lock downs, of andere uitzonderingen kan dit langer duren.  

Stap 3 - Het beoordelen door de importeur of merk.

Nu kan het merk of de leverancier direct de garantie aanvraag in behandeling nemen. Het is verschillend per merk hoelang het duurt. Wij hebben onderstaand een indicatie per merk hoelang een aanvraag gemiddeld bij het merk duurde.

  • Naish 1 tot 2 weken
  • North 1 tot 2 weken
  • F-one 2 tot 4 weken
  • Ozone 2 tot 4 weken
  • Flysurfer 2 tot 3 weken
  • Airush 3 tot 6 weken
  • Core 5 tot 8 weken
  • Cabrinha 2 tot 4 weken
  • Mystic 2 tot 4 weken
  • Prolimit 1 tot 2 weken

Bovenstaande tijd is van af het moment dat wij de garantie hebben ingediend tot aan een akkoord van het merk of leverancier. 

 

 

Welke kosten komen er met een garantie mee?

Direct op te lossen garantie

Wanneer uw garantie in de winkel direct opgelost kan worden dan zitten er verder geen kosten aan verbonden.

Gemaakte verzend kosten.

Wanneer wij verzend kosten maken dan brengen wij deze in rekening ook al is de garantie goed gekeurd krijgen wij deze niet vergoed. De uren die wij spenderen tussen de bemiddeling van uw garantie en het inzetten voor de garantie brengen wij niet in rekening. 

Wanneer het niet zeker is of het garantie is
  • U dient zelf de foto’s en beschrijving aanleveren zoals bovenstaand. Wanneer wij dit voor u dienen te doen dan kunnen wij deze kosten voor u in rekening brengen. Deze kosten worden niet vergoed door de leverancier of het merk.
  • Wanneer u wenst dat wij al handelingen verrichten voor dat er garantie goedkeuring is dan zullen deze handelingen in rekening gebracht worden. 

Wat zijn veel voorkomende garantie oplossingen?