OEPS, schade, product stuk of niet goed?
Dat horen we natuurlijk liever niet, maar niet getreurd wij nemen dit serieus en gaan je helpen om tot de beste oplossing te komen, of een duidelijk uitleg waarom dit geen garantie is en hoe je het kan voorkomen in de toekomst. Ook in dat geval gaan we proberen om een juiste coulance te vinden.

Wat is garantie en wat valt onder garantie?
Kite en widnsurfmaterialen zijn natuurlijk spullen die extreme krachten en weersomstandigheden hebben te voordeuren.

Daarom is het wel van belang dat de producten met de juiste zorg behandeld worden, en op de manier gebruikt worden zoals bedoeld zijn. Helaas zijn er ook vele watersporters die niet op de juiste manier met hun materialen om gaan.

Bekijk eens deze pagina waarin we uitleggen hoe zorg te dragen en op de juiste manier om te gaan met jou spullen! Van kites afspoelen tot aantrekken van je surfschoenen.

 

De producenten van de materialen gaan als eerste kijken of er sprake is van garantie of als er sprake is van het niet juist omgaan met de materialen. Deze inschatting kun je ook zelf maken! Indien er echt sprake is van garantie dan is er in veel gevallen het volgende probleem:

Wel garantie:

  • Geen lijm aangebracht waar het wel hoort.
  • Geen stiksels of verkeerde stiksel.
  • Het totaal missen van een onderdeel.
  • Het verkeerd in elkaar gezet van een product.

Geen garantie:

  • Op een verkeerde manier kracht uit oefenen op een product.
  • Het niet onderhouden van een product.
  • Schade door andere objecten of scherpe voorwerpen.
  • Product gebruiken voor doeleinden waar het niet voor gemaakt is.

Help je zelf en ons met de garantie! 
Heb je na bovenstaand nog steeds het idee dat het ene garantie is.
Help ons dan met bewijzen dat het inderdaad een productie fout is, dit kun je doen door zo goed mogelijk op de foto te zetten dat het om een van bovenstaande redenen gaat. En daarbij het verhaal volgens jou niet wat er stuk is maar waarom het garantie is en wat er anders had moeten zijn.

Verkeerd voorbeeld:
Toen ik mijn surfpak aantrok scheurde het al, dit pak koste 300 euro en lijkt me niet de bedoeling.
Hier hebben we natuurlijk niks aan, of een pak 50 euro of 300 euro kost maakt niet uit het is van neopreen gemaakt als je aan neopreen trekt/scheurt of je nagels in zet gaat het stuk.  Leg duidelijk uit wat er in het product mist/ontbreekt of niet goed is geproduceerd waardoor dit volgens jou garantie is.

Goed voorbeeld:
Bij het aanhebben van mijn surfpak scheurde in eens het panel op mijn rug open.
Zoals je op de foto’s kunt zien heeft het hier dan ook geen stikmaat terwijl dat aan de andere zijde wel zit.
En is het pak dus verkeerd geproduceerd. Zie bijgaand de fotos en het betaal bewijs.

Hoe duidelijker het verhaal waarom het garantie / productiefout is en hoe beter de foto’s daar bij als bewijs beste sneller en meer kans er is dat je een nieuw product krijgt.

Wat hebben wij van jou nodig?

  • Duidelijke afbeeldingen van de schade liefst meerdere fotos van verschillende kanten.
  • Duidelijke afbeelding van het gehele product zodat we kunnen zien dat het inderdaad gaat om het bij ons gekochte product.
  • Duidelijke afbeelding van het product of serie nummer.
  • Betaal bewijs: dit kan je bestellingsnummer zijn, kassa bon of factuur.
  • Uitgebreid verhaal hoe het is gebeurd wanneer het is gebeurd en exact waarom dit een productie fout is en waarom het onder garantie valt.

 

Hoe verwerken we jou aanvraag: 

Geef ons even de tijd, wij wij verkopen namelijk de producten wij maken ze niet!
Op het moment van garantie indiening gaan wij deze doorspelen naar de juiste fabrikant.
Deze gaan deze garantie aanvraag beoordelen en komen met een besluit.

Voor dat wij het besluit krijgen kunnen wij zelf ook al een goede inschatting maken wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. En zullen je direct op je verzoek deze prognose toe sturen.

Wanneer iets geen garantie blijkt of is maar door eigen gebruik stuk is gegaan of moeilijk te bewijzen dat iets garantie is. Dan willen we je natuurlijk nog altijd helpen door mee te betalen aan de reparatie. Of zeer scherp een vervangend product aan te bieden.

Bijna alle producten in de watersport worden met de hand in elkaar gezet. Hier door is er natuurlijk ook een kans dat er af en toe iets niet goed gebeurd. Wij verkopen daarom alleen de A merken op de markt en wordt dit altijd netjes opgelost!

 

Extra oplossingen:

Is het garantie en krijg je een nieuw product maar duurt dit even, dan heb je bij ons de garantie dat je een soort gelijk product kosteloos mag lenen tot je nieuwe product geleverd is.

 

Duur: 

Wanneer een product geen garantie is hoor je dat binnen een week. Wanneer een product potentieel wel garantie is kan het wel rond de 3 weken duren. Het moet dan namelijk door onze handen, die van de leverancier en vervolgens van de fabriek. Wanneer alle partijen het er over eens zijn en het probleem is vast gesteld dan wordt er een nieuw product, of soort gelijk vervangend product als garantie oplossing gegeven.