1. Voorwaarden lessen 

1.1 Annulering
Eenmaal een les gekocht en betaald dan valt te les niet meer te annuleren. Wel kan de les omgezet worden naar een tegoed bon of anders soort les voor dezelfde prijs. 
Wij werken met verschillende partijen zoals ons boekingssysteem wordt gemaakt, ontwikkeld en geüpdatet door een externe partij. Die per boeking en betaling commissie krijgt. Hierdoor kunnen lesgelden niet meer geretourneerd worden met cash betaling en alleen in tegoed of cadeau bonnen.

1.2 Hoelang blijft een les goed
Een les blijft bij ons 12 maanden houdbaar, dit betekend dat van de eerste datum reservering je 12 maanden hebt om de les te verzilveren. 
Wat indien wij de les geannuleerd hebben? Wij zijn 7 dagen per week geopend en geven ‘s ochtends middags en ‘s avonds lessen. Dus van uit ons kan er altijd een nieuwe les georganiseerd worden. Zelf nooit meer tijd, of vergeten dat je nog een les had? Maar de tijd wel verstreken dan is het helaas. 

1.3 Vouchers 
Voor vouchers die verkocht worden via 3de partijen gelden andere regels die die partij opmaakt. Wanneer die partij aangeeft dat de voucher slechts 3 maanden geldig is, dan is de voucher dus 3 maanden geldig. Wanneer u een voucher koopt dan koopt u het bij dat bedrijf een product, en dat bedrijf huurt ons in om de les te doen. Het betreffende bedrijf ontvangt dan ook uw geld. En die bepalen dan ook de voorwaarden. Vaak zijn de voorwaarden wel aangepast ook omdat de tarieven natuurlijk een stuk lager zijn. Wel kun je er op rekenen dat je exact de zelfde kwaliteit les krijgt als dat je normaal zou krijgen. 

1.4 les kon niet helemaal afgerond worden. 
Ons boekingssysteem en instructeurs houden alles bij, dus wanneer uw les 3 uur zou duren maar uw instructeur breekt de les na een uur af. En samen met uw goedkeuring besluiten jullie dat er dus nog 2 uur resterend is, wordt dit op je account op soal.vikingbookings.com ingevoerd. En kun je die 2 uur weer opnieuw inboeken. 

1.5 Les ging niet door ivm slecht weer of ziekte instructeur. 
Op het moment dat wij een les annuleren krijgt u automatisch in uw email, telefoon en boeking account een bericht dat u opnieuw een datum mag selecteren voor de les. 

1.6 Gaan de kitesurf en windsurf lessen altijd door?
Nee, 25% van de lessen gaat niet door, de lessen gaan door bij minimaal 10 knopen wind en tot maximaal 26 knopen wind. Bij te weinig wind kunnen we helaas deze sport niet beoefenen, bij te veel wind wordt het te gevaarlijk en zijn we niet meer verzekerd. Wij besluiten één dag voor af of de les door gaat.

1.7 Kan het zijn dat de les geannuleerd wordt terwijl ik al gearriveerd ben of zelfs al bezig ben met de les. 
Helaas is er niks zo verraderlijk als het weer, en heel soms komt het dus voor dat er een goede wind voorspeld wordt, maar dit uiteindelijk niet zo blijkt te zijn. Ook kan het anders om zijn dat de voorspelling slecht leek maar het wel waait. 
Dit zijn dingen die horen bij de windsporten. We kunnen hier dus helaas ook niks anders mee doen dan de les opnieuw inplannen. 

1.8 Aanbiedingen en voucher 
Wanneer je een aanbieding zit die door een extern bedrijf gevoerd wordt van uit ons, dan kunt u ook altijd voor dat zelfde tarief bij ons terecht. Stuur ons dan een email met uw wensen en voorbeeld van de deal die u heeft gezien. En dan passen wij de prijs voor u aan, echter heeft u dan recht op onze voorwaarden en niet die van de aanbieder.

1.9 Eigenrisico  

Alle kitesurflessen, windsurflessen, Stand up paddle lessen verhuur zijn op eigen risico. We hebben de sport zo veilig mogelijk gemaakt. Echter het is een sport die u zelf beoefend onder begeleiding van ons. Wanneer u zig verstapt in het water, een stuur fout maakt of ongelukkig ten valt komt. Ten aller tijden zijn wij daar niet verantwoordelijk voor. Wanneer u iets niet vertrouw, niet veilig voelt mag u ten aller tijden de les stoppen. 

 

2.0 Materiaal schade 
Wanneer tijdens de les materiaal stuk gaat dan valt dit onder uw eigen risico. U leent de materialen van ons maar bent daar zelf verantwoordelijk voor; u bestuurt en gebruikt onze materialen. Wanneer u niet goed oplet en kite of windsurfspullen tijdens het gebruik daarvan crasht in een object of persoon of andere kitesurfer dan ben u daar zelf verantwoordelijk voor. Mocht het materiaal kapot gaan door slijtage, en tijdens het normaal gebruik er van zonder dat er fouten gemaakt zijn dan is het voor onze rekening.  Heeft u een reis verzekering en bent u een dagje of weekendje weg dan bent u in de meeste gevallen hier voor verzekerd. 

2.1 Downgrade en upgrade van lessen
U heeft zich alleen aangemeld voor groepslessen, maar er zijn geen aanmeldingen van andere deelnemers dan is er dus geen groep, en kan er geen groepsles gegeven worden. U heeft dan de volgende keus: 
1. Les opnieuw inplannen. 
2. Iets minder tijd les maar dan wel priveles dus IPV 3 uur groepsles krijgt u voor het door u betaalde bedrag 2 uur priveles. 
3. Of u kunt bij betalen voor de upgrade en krijgt dan privéles ipv groepsles. 

In deze situatie komen we u wel altijd tegemoet en bent u uiteindelijk altijd goedkoper uit. Voorbeeld: U heeft €89,-  voor een groepsles betaald van 3 uur. U bent alleen dan betaald u slechts 31 euro bij dan krijgt u 3 uur privéles wat normaal €180,- is, waar u nu maar €120,- euro voor betaald. 

 

 

De bovenstaande voorwaarden zijn onder voorbehoud van spelfouten.